browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Linki i inne elementy samochodu

Posted by on 27-09-2014

Każdy detal mechaniczny w samochodzie jest ważny, układ napędowy, silnik, układ hamulcowy(w większości sytuacji cięgna samochodowe), wydają się natomiast bardzo ważne. Na szczęście eksploatacja wakacyjno-urlopowa sprawia mu relatywnie niedużo problemów. Silniki lubią długie przebiegi i pracę w ustalonej temperaturze, zatem nawet dość szybki (ale w granicach rozsądku) przejazd autostradowy nie będzie wielkim obciążeniem. Ale jak dokładniej dbać o detale postaram się opisać w poniższym tekście.

Poza tym potrzebne są szczególna profilaktyka w w sytuacji turbosprężarki. Po forsownej jeździe nie wyłączamy w tej samej chwili silnika. Dochodzi bowiem wówczas do zatrzymania smarowania turbiny i zwęglania oleju w kontakcie z rozgrzaną do kilkuset stopni turbosprężarką. Po dynamicznej jeździe dobrze jest przez 1-2 minuty pozwolić silnikowi pracować na lince biegu jałowego czyli tzw. luzie.

Stosunkowo częsta jazda na niewielkich dystansach, szczególnie w samochodach z silnikiem diesla i turbo wraz ze zmienną geometrią mechanizmu może doprowadzić na zaburzenia jego funkcjonowania a wręcz uszkodzenia, tak że będzie konieczna wymiana całego silnika, czego ze stuprocentową pewnością nie chcemy bo wiąże się to z olbrzymimi kosztami. Unikamy mocnego chiptuningu, gdyż prowadzi on do bardzo szybkiego wyeksploatowania elementów linki sprzęgła , a dodatkowo turbosprężarki.

Jednakże do niepożądanej przeze mnie sytuacji ma możliwość dość w trakcie jady na półsprzągle. Mowa tutaj o zużyciu linki sprzęgła, tarczy sprzęgła , a ponadto łożyska wyciskowego. Gwałtowne puszczanie pedału sprzęgła nadmiernie obciąża obie części koła dwumasowego. Zbyt mocny chiptuning zwiększa moment obrotowy i prowadzi do szybkiego uszkodzenia koła dwumasowego. Cała ta sytuacja jak zazwyczaj tow samochodach bywa może doprowadzić do olbrzymich kosztów naprawy.

Dodaj komentarz